English Intern
Würzburg University Press

The Smartphone as a Product of the Cognitive Niche

08.10.2024

Dorothea Cosima Adler | Würzburg, 2024 | ISBN 978-3-95826-238-6 | € 44,90

Erscheinungstermin: 02.10.2024

Umfang: XXVIII, 434 Seiten

Format: 17 x 24 cm; Hardcover

Sprache: Englisch

ISBN Printausgabe: 978-3-95826-238-6

Preis Printausgabe: 44,90 €

 

Beschreibung:

This book explores sex differences in Mobile Instant Messaging through an evolutionary psychological lens, with a particular focus on the use and perception of text and voice messages in same-sex friendships. Not only are these differences examined from an evolutionary standpoint but also smartphones are considered as a product of evolution. By further integrating media psychological theories, Dorothea C. Adler provides an innovative perspective on sex differences in voice and text message use and perception within same-sex friendships. A total of five studies address these aspects both from the sender's as well as receiver's perspective. Altogether, this work not only presents an evolutionary theoretical foundation for understanding sex differences in Mobile Instant Messenger communication among same-sex friends, but also offers an innovative approach for further evolutionary media psychological research.

Autorin:

Dorothea Cosima Adler, Logo ORCIDhttps://orcid.org/0000-0001-7129-6345, geboren 1993 in Nürnberg, M. Sc. Medienkommunikation (Universität Würzburg).

 

Amazon.de  BoD.de  Buchhandel.de  Buecher.de  Ebook.de

Parallel erschienen als kostenfreies E-Book (Open-Access-Volltext, PDF): Icon Open Access

DOI:10.25972/WUP-978-3-95826-239-3

Lizenz: Dieses Werk ist unter der Creative-Commons-Lizenz CC BY-SA 4.0 veröffentlicht

Für Buchhändlerinnen und Buchhändler: Bitte richten Sie Ihre Bestellung unter Angabe der ISBN am besten direkt an unseren Vertriebspartner BoD.

 

Zurück